`پاسخ به يک سوال
ساعت ۱۱:۱٠ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢٢ بهمن ،۱۳۸۱  

با سلام خدمت شما دوستان عزيز .يکی از دوستان سوالی مطرح کرده بودند د ر مورد مصرف داروی ديان در ريزش مو و خواسته بودند اطلاعاتی در مورد اين دارو داشته باشند ،در جواب ايشان بايد عرض کنم که ديان يا (سيپروترون کمپوند) يک داروی هور مونی است که از ترکيب شيميايی مشابه قرصهای پيشگيری از بارداری (مثل LD ) تشکيل شده است و در درمان بعضی از بيماری های زنان که با عدم تعادل هورمونی همراه هستند استفاده می شود ودر صورتی که برای ريزش مو در خانمها تجويز شود بايد اولا توسط ازمايش هايی عدم تعادل هورمونی برای پزشک محرز شود ثانيا لازم است علايم ديگری مثل بی نظمی در سيکل قاعدگی يا هيرسوتيسم (پرمويی ) همراه آن باشد مصرف طولانی مدت اين دارو خصوصا برای دختر خانمها توصيه نميشود ،از عوارض اين دارو ميتوان به تهوع- استفراغ -سردرد-تغيير وزن و ميل جنسی -افسردگي تيرگی صورت - بيماری های کبدی -لکه بينی های غير عادی بين دو سيکل - کارسينوم (سرطان) پستان يا اندومتر (ديواره داخلی رحم) اشاره کرد. در صورت داشتن سوال بيشتر در اين رابطه می توانيد به من email  بزنید parvintorabinia@yahoo.com


کلمات کلیدی: